پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

پار دانلود

دانلود نرم افزار - برنامه های گوشی - تم گوشی - بازی گوشی آموزش برنامه نویسی - فتوشاپ و ...

ساخت چیپ‌هایی با 30 هزار بار مصرف انرژی کمتر

محققین دانشگاه میشیگان موفق به ساخت چیپ کم‌مصرفی شدند که به گفته آنان مصرف انرژی آن در حالت خواب 30 هزار و در حالت کار 10 هزار بار کمتر از دیگر چیپ‌های تجاری موجود در بازار می‌باشد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، مصرف این پردازنده که Phoenix نام دارد در حالت خواب تنها 30 پیکووات (ده بتوان منهای دوازده) بوده و به این ترتیب می‌تواند با استفاده از یک باتری معمولی ساعت تا 263 روز کار کند.

Phoenix توسط دو دانشجوی دوره دکترای دپارتمان مهندسی برق و علوم کامپیوتر دانشگاه میشیگان به نام‌های Mingoo Seok و Scott Hanson طراحی گردید.

Hanson طرح اولیه را در تاریخ 20 ژوئن و در جریان یک سمپوزیوم مهندسی با موضوع «مدارات VLSI» که از سوی انستیتو مهندسی برق و الکترونیک برگزار شده بود معرفی نمود.

اندازه Phoenix تقریباً یک میلیمتر مربع است و باتری آن نیز حجمی در همین حدود دارد.

به گفته David Blaauw پروفسور بخش مهندسی برق و علوم کامپیوتر: «در اغلب موارد حجم باتری‌ها از حجم پردازنده‌ها بسیار بیشتر بوده که این مطلب موجب خواهدش شد تا اندازه و هزینه کل سیستم به شدت بالا برود.»

«برای مثال باتری یک کامپیوتر لپ‌تاپ 5000 بار بزرگ‌تر از پردازنده دستگاه می‌باشد اما تنها چند ساعت زمان برای کار تأمین می‌نماید.»

گروه طراح امیدوار است این ابداع بتواند به پیشرفت گسترش ابزارهای پیشرفته مبتنی بر حسگر مانند ایمپلمنت‌های پزشکی، مانیتورهای محیطی و تجهیزات نظارتی منجر گردد.

پروفسور Professor Blaauw می‌گوید: «سیستم ما به همراه باتری متعلقه، هزار بار کوچک‌تر از تمام سیستم‌های حسی موجود می‌باشد و این توانائی را دارد تا برنامه‌های جدید را اجرا نماید.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد